preskoči na sadržaj

Gimnazija Vladimira Nazora Zadar

 > Naslovnica

Učenici sudjelovali na radionici u suradnji s Odjelom za kroatistiku i Odjelom za izobrazbu odgojitelja i učitelja u Zadru

Autor: Daria Gospodnetić, veronika jurković, 15. 11. 2022.

Danas, posljednjeg dana Mjeseca hrvatske knjige i u susret Međunarodnom danu borbe protiv nasilja nad ženama koji se obilježava 25. studenog, u našoj školi održana je radionica Tijelo boli – emocionološko čitanje silovanja u renesansnoj i postmodernoj hrvatskoj književnosti. Radionica se provela u učionici Gimnazije Vladimira Nazora i u radionici su sudjelovali naši učenici 3. e i 3. f razreda koje ovim putem moramo iznimno pohvaliti za suradnju, aktivnost i motiviranost na radionici. Zahvaljujemo studenticama i profesorici Jeleni Alfirević Franić što su izabrale našu školu za radionicu i prepoznale motiviranost i spremnost za učenje u našim učenicima. Cilj radionice doći je do identifikacije s likovima, žrtvama silovanja i shvaćanja samog čina kao negativnog i društveno neprihvatljivog.

                             

                Pogledajte kako je izgledala radionica klikom na fotografiju.

Radionica je dio sveučilišnog znanstvenog projekta Tijelo, identitet i emocije u hrvatskoj i slavenskim književnostima 20. i 21. stoljeća, u suradnji s Odjelom za kroatistiku i nositeljicom projekta, red. prof. dr. sc. Kornelijom Kuvač-Levačić, na kojemu je prof. Jelena Alfirević-Franić suradnica. Radionicu su provele studentice 2. godine Učiteljskog studija, odnosno Odjela za izobrazbu odgojitelja i učitelja u Zadru, pod mentorstvom sveučilišne profesorice Jelene Alfirević-Franić, u suradnji s profesoricama hrvatskog jezika Veronikom Jurković, Darijom Gospodnetić i Matejom Perić.

Učenici su potaknuti na čitanje odabranih pjevanja djela Judita te ulomaka djela Bila sam žohar kako bi stvorili vlastiti stav o pročitanim tekstovima i na taj način razumjeli emocije iskazane tekstom, ali i vlastite koje tekst izaziva u njima samima. Učenici su rješavali niz zadataka na tekstovima koji se temelje na iskazanim ili izazvanim emocijama. Različitim bojama obilježavali su dijelove tijela na slikovnom predlošku i imenovali emocije koje su proživjele Judita i Žena-žohar. Pisali su što osjećaju prema navedenim likovima, pisali, bojili i crtali kako se osjećaju na spomen riječi ,,silovanje'', podcrtavali dijelove tekstova koji su ih najviše potresli, navodili emocije koje osjećaju prema navedenim književnim likovima, objašnjavali kako je ljubav prikazana u odabranim djelima te pisali kratki kritički osvrt. Iako radionica progovara o teškoj temi, vjerujemo da su učenici, metodički osmišljenim i modernim zadatcima i pristupom starijem i novijem tekstu, došli do novih spoznaja, a pritom i stvorili određeno kritičko mišljenje.




CMS za škole logo
Gimnazija Vladimira Nazora Zadar / Perivoj Vladimira Nazora 3/2, HR-23000 Zadar / www.gimnazija-vnazora-zd.skole.hr / ured@gimnazija-vnazora-zd.skole.hr
preskoči na navigaciju